środa, 17 lipca 2024

Michał Michno.

 Tym razem zawędrowaliśmy dosyć daleko w naszych genealogicznych podróżach, bo aż do gminy Worniany i parafii Gierwiaty na wschód od Wilna. Kiedyś na Wileńszczyźnie, dziś już na terenie Białorusi. Co mnie skłoniło do takiego odstępstwa od naszych rejonów? Czysty przypadek, jak zawsze. Otóż przeglądając zasoby białoruskiego portalu antykwarycznego http://antiques.ay.by/ ( gorąco polecam Wam regularne odwiedzanie tego portalu!) odnalazłem książeczkę wojskową Michała Michno. Niby nic niezwykłego, ale gdy dowiedziałem się kiedy się urodził i skąd pochodził, postanowiłem znaleźć jego metrykę chrztu i to się udało!

Najpierw chciałbym pokazać Wam wspomnianą książeczkę wojskową.




Z tego co widzimy, Michał Michno urodził się w 1887 roku we wsi Zawielcach w 1887 roku, jako syn Michała i Marii ( być może Marianny), ożenił się w 1916 roku z Joanną Baranowską. Okazało się, że wieś Zawielce ( tu napisano jako Zawiełce) znajdowała się w gminie Worniany w powiecie wileńskim, jednakże pod względem przynależności parafialnej należały do parafii w Gierwiatach. Tam też odnalazłem akt chrztu o którym wspomniałem i który prezentuję poniżej.


Oto treść tej metryki: " Dnia 15 lutego 1887 roku w gierwiatskim rzymsko-katolickim kościele parafialnym ochrzczono dziecię imieniem Michał przez księdza Juliana Narkiewicza, administratora tutejszej parafii z zachowaniem wszelkich obrzędów sakramentu, włościan sokołojckiej gromady w gminie worniańskiej, Michał i Marianny z Mackiałów małżonków Michno, syn urodzony dnia 11 lutego bieżącego roku we wsi Zawielcach w tejże parafii, rodzicami chrzestnymi byli: Michał Jermak z Ewa Jermakówną."

Dlaczego to udostępniam? Być może znajdzie się ktoś spośród naszych Czytelników, kto szukał lub będzie szukał właśnie tej rodziny. Tym większa nasza satysfakcja, gdyby ktoś taki znalazł tu pomoc. I taki jest też sens naszego bloga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz